Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

TO AINIΓΜΑΤΙΚΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΤΖΙΟΚΟΝΤΑ


Ο περίφημος πίνακας του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, η Τζοκόντα, είναι ένα κομψοτέχνημα, αλλά ταυτοχρόνως ένας μυστηριώδης πίνακας. Ο πίνακας αυτός έχει προκαλέσει την προσοχή πολλών επιστημόνων, κριτών τέχνης, ζωγράφων και ανθρώπων που λατρεύουν την τέχνη, λόγω του παράξενου, αινιγματικού και μελαγχολικού χαμόγελου της απεικονιζόμενης το οποίο με το πέρασμα του χρόνου έχει κινήσει ένα πλήθος υποθέσεων, εικασιών, ερευνών ή θεωριών.


Το μυστήριο αυτό της Τζοκόντα απασχολεί πολλούς ιστορικούς τέχνης πολλά χρόνια τώρα. Μέχρι τώρα όλοι πίστευαν πως το μυστήριο βρίσκεται στο χαμόγελο  της, αλλά απεδείχτηκε πρόσφατα από τους ερευνητές τέχνης ότι το αίνιγμα αυτού του πίνακα βρίσκεται στις κόρες των ματιών της. Κρυμμένα στο σκούρο των ματιών της Τζοκόντα  ανακαλύφθηκαν με εξαιρετικές πολύπλοκες τεχνικές μεγέθυνσης και από ειδικές ακτίνες αριθμοί και γράμματα που δεν μπορεί να εντοπίσει φυσικά το γυμνό μάτι τα οποία βρίσκονται από την ώρα της δημιουργίας του αριστουργήματος του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Οι ειδικοί λένε πως τα δυσανάγνωστα αυτά γράμματα και οι αριθμοί τοποθετήθηκαν ηθελημένα από τον Ντα Βίντσι στις κόρες των ματιών της Μόνα Λίζα και προφανώς έχουν απόλυτη σχέση με την πραγματική ζωή του δημιουργού της. Ο Σιλβάνο Μινσέτι, πρόεδρος της Ιταλικής Εθνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ο οποίος εντόπισε τα σύμβολα, δηλώνει: «Με γυμνό μάτι τα σύμβολα δεν είναι ορατά αλλά με μεγεθυντικό φακό μπορεί να τα δει κανείς καθαρά. Στο δεξί μάτι φαίνονται τα γράμματα «L» και «V» τα οποία πιθανόν να αντιπροσωπεύουν το όνομα του δημιουργού, Λεονάρντο ντα Βίντσι, ενώ στο αριστερό μάτι υπάρχουν επίσης σύμβολα τα οποία δεν είναι το ίδιο ευδιάκριτα. Είναι δύσκολο να τα εντοπίσουν σαφώς αλλά φαίνεται να είναι τα γράμματα «C» και «E», ή μπορεί να είναι και το γράμμα «B». Στο τόξο της γέφυρας στο φόντο μπορεί να δει κανείς τον αριθμό «72» ή μπορεί και να είναι το γράμμα «L» μαζί με τον αριθμό «2».  Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο πίνακας αυτός κουβαλάει μια ιστορία 500 περίπου ετών και τα σύμβολα αυτά δεν είναι τόσο καθαρά όσο όταν πρωτοζωγραφίστηκαν. Το μόνο σίγουρο όμως είναι πως τα σύμβολα αυτά δεν έχουν τοποθετηθεί εκεί καταλάθος.   H έρευνα στα μάτια της Μόνα Λίζα ξεκίνησε όταν μέλος της Εθνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας ανακάλυψε ένα σκονισμένο βιβλίο σε παλαιοπωλείο το οποίο αναφερόταν στα σύμβολα στα μάτια της Τζοκόντα.

Ο κ. Βινσέτι προσθέτει: «Ο Ντα Βίντσι έδινε ιδιαίτερη έμφαση στην Μόνα Λίζα και ξέρουμε πως στα τελευταία χρόνια της ζωής του έπαιρνε παντού μαζί του τον πίνακα. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο Ντα Βίντσι ήταν εσωτερικός και χρησιμοποιούσε σύμβολα στο έργο του προκειμένου να περάσει μηνύματα. Ποιος ξέρει, μπορεί να είναι ερωτικό μήνυμα προς την φιγούρα του πίνακα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου